Beste mensen,
Ik constateer steeds vaker dat er afbeeldingen (en teksten) van andere websites gebruikt worden om op dit forum te plaatsen. Let hiermee heel goed op! Op deze afbeeldingen rust namelijk copyright. Je mag niet zomaar afbeeldingen van anderen gebruiken (ook niet met bronvermelding). Je dient daar altijd toestemming voor te vragen aan de eigenaar van de site, tenzij op de site staat vermeldt dat je de afbeeldingen mag gebruiken (al dan niet conform het Creative Commons principe).
Ikzelf stuur altijd een waarschuwing als ik merk dat iemand afbeeldingen of teksten van mijn site zonder mijn toestemming heeft gebruikt. Andere bedrijven waarschuwen echter niet en sturen meteen een advocaat op je nek.
Ik heb hier zelf al de nodige ervaring mee, vandaar ook deze waarschuwing.
Het meest lullige is, dat de site op naam van Roel staat geregistreerd en hij dan waarschijnlijk ook degene is die de brieven van de advocaten thuis gaat krijgen. Dat willen we toch geen van allen?
Met vriendelijke groet,
Erik Müller
Webmaster Onderscheidingen.nl
Copyright, beeldrecht
-
- Contacteer:
Dag Erik,
Bedankt voor de waarschuwing. Ikzelf maak me hier in mijn enthousiasme ook wel eens schuldig aan. Ik zal er in de toekomst beter op letten.
Ik zal voortaan doorlinken. Dit heeft wel het gevaar dat de informatie achter de link niet meer beschikbaar is. Iets wat natuurlijk jammer zou zijn.
Bedankt voor de waarschuwing. Ikzelf maak me hier in mijn enthousiasme ook wel eens schuldig aan. Ik zal er in de toekomst beter op letten.
Ik zal voortaan doorlinken. Dit heeft wel het gevaar dat de informatie achter de link niet meer beschikbaar is. Iets wat natuurlijk jammer zou zijn.
Heeft u informatie over items uit mijn collectie? Neem dan contact met mij op..
Lid van SRO en OMSA
Lid van SRO en OMSA
Roel,
Doorlinken helpt je niets..Sinds 1 januarie is het zonder toestemming van de oorspronkelijke rechthebbende(en daar zit dan weer een maas in de wet, want wie is bij bijvoorbeeld van oude fotos de rechtmatige eigenaar) er zal eerst wel weer de nodige jurispondentie over gevoerd dienen te worden , maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch. Overigens geld een en ander weer niet voor geanimmerde gif afbeeldengen..Tsja..typisch nederland de ene uitzondering na de andere.
Doorlinken helpt je niets..Sinds 1 januarie is het zonder toestemming van de oorspronkelijke rechthebbende(en daar zit dan weer een maas in de wet, want wie is bij bijvoorbeeld van oude fotos de rechtmatige eigenaar) er zal eerst wel weer de nodige jurispondentie over gevoerd dienen te worden , maar een gewaarschuwd mens telt voor twee toch. Overigens geld een en ander weer niet voor geanimmerde gif afbeeldengen..Tsja..typisch nederland de ene uitzondering na de andere.
-
- Contacteer:
In het geval van een collectie, is de eigenaar van de collectie waarin de originele foto zich bevindt, mits de maker van de foto 70 jaar of langer is overleden, de rechthebbende. Dit geldt niet voor oude ansichten, boeken, prenten, etc. welke in grote oplages zijn verspreidt. In dat geval geldt het beeld- of auteursrecht aan de auteur/fotograaf of diens erven, tot 70 jaar na het overlijden van de auteur/fotograaf.marineman schreef:Roel,