Halskruis KVNRO

BNMO, etc.
Plaats reactie
René

Halskruis KVNRO

Bericht door René »

Naar verluid zijn er tijdens de jaarvergadering van de KVNRO, op zaterdag 12 mei 2012, nieuwe onderscheidingen toegekend aan de ereleden.
Het zou hier een halskruis betreffen.

De KVNRO kent al het TMPT-kruis en het Kruis van Verdienste.

Iemand meer informatie of een afbeelding van dit halskruis?
“Un soldat long et dur combat pour un morceau de ruban de couleur” (Napoleon Bonaparte)
Janssen

Re: Halskruis KVNRO

Bericht door Janssen »

Oud draadje maar om alsnog antwoord te geven op je vraag, er is inderdaad een onderscheiding voor ere-leden van de KVNRO, bestaande uit een halskruis, model en lint gelijk aan de 25e succesvolle deelname deelname aan de TMPT (rood geëmailleerde uitvoering). Zie de kaft van het boek over de geschiedenis van de KVNRO ('Verplicht Vrijwillig & Verbonden'). Ik heb geen foto's paraat waar de halskruizen gedragen worden maar het is een zeldzame verschijning, er zijn volgens mij rond de tien ere-leden en tot nu toe heb ik het enkel gezien bij formele KVNRO aangelegenheden.
Bijlagen
20171025AJ-011-1651097753.jpeg
... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.
Plaats reactie

Terug naar “Niet erkende onderscheidingen”