Goedenavond forum leden.
Mijn naam is Werner en ben sinds kort lid. Ik ben eerder lid geweest maar helaas, gegevens kwijt enz enz.
Ik heb een vraag.
Ik heb in mijn diensttijd de parawing A behaald.
Nu wil ik alles, medailles , parawings brevetten laten opmaken in een showcase.
Echter zie ik parawing A in diverse kleuren en zelfs een metalen versie.
Hebben die kleuren te maken met de periode?
Ikzelf heb nijn wing in 1993 behaald.
Alvast bedankt voor het antwoord.
Mvg
Werner
Parawing A
Re: Parawing A
Hallo Werner,
De kleur van de ondergrond heeft vaak iets te maken met de kleur van de kleding waar de wing opgenaaid wordt.
Bruin hoorde bij het oude Dagelijkse Tenue (DT) en zwart hoort bij het nieuwe DT.
Mvg
Herman
De kleur van de ondergrond heeft vaak iets te maken met de kleur van de kleding waar de wing opgenaaid wordt.
Bruin hoorde bij het oude Dagelijkse Tenue (DT) en zwart hoort bij het nieuwe DT.
Mvg
Herman
Hallo Herman
Dank je voor je snelle reactie!!
Met vriendelijke groet,
Werner
Dank je voor je snelle reactie!!
Met vriendelijke groet,
Werner
Thanks, en groen was voor de trui.
Grt
Herman
Grt
Herman
Nogmaals dank voor je reactie.
Ik heb nog één vraagje. De metalen wing die je soms ziet. Is die toegestaan bij de KL. Ik zie ze af en toe op een uniform zitten.
Ikzelf heb de stoffen versie uitgereikt gekregen in 1993.
Ik ga er niet mee lopen. Ik wil echter mijn onderscheidingen wings, brevetten etc laten opmaken in een showcase.
En ik wil natuurlijk wel alleen toegestane wings laten opmaken
Gr.
Werner
Ik heb nog één vraagje. De metalen wing die je soms ziet. Is die toegestaan bij de KL. Ik zie ze af en toe op een uniform zitten.
Ik ga er niet mee lopen. Ik wil echter mijn onderscheidingen wings, brevetten etc laten opmaken in een showcase.
Gr.
Werner
Het is niet de officiële en voorgeschreven parawing maar je ziet ze inderdaad regelmatig gedragen worden (ook van andere parawings). Wat zou je tegenhouden om zo'n versie in je schowcase te zetten? 

... In al deze hoedanigheden vervulde hij zijn taak op een zorgzame en accurate wijze, zonder op de voorgrond te willen treden; bescheiden en onopvallend, maar goed. Dat is de ware dienstbaarheid, die niet zichzelf zoekt.
-
En wat vind je van deze versie? Komt overeen met de kleuren van de stoffen versie in wit-blauw emaille.Werner V schreef: ↑22 mar 2023, 00:34 Nogmaals dank voor je reactie.
Gr.
Werner