Heb je Opmerkingen of suggesties voor de beheerders van dit forum dan kun je deze hier plaatsen. Daarnaast is dit de plek om jezelf even voor te stellen.
Longfiller schreef: je toch nog steeds aan de draagregels die daarvoor gelden houden?
Correct en het enige wat ik hier dan verkeerd zie (in de tijdgeest die dit uniform voor stelt) is het niet in carré hebben van de bekwaamheidsemblemen.
Het baretembleem is iets wat niet in VS2-1593 staat voorgeschreven en je ziet ze wel meer, vooral bij Gemenebest eenheden.
Al met al valt het allemaal nog wel mee met deze stip.
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.
Ben nieuw hier, kom van het jozefherman forum, speciaal om een waarschijnlijke onderscheiding te laten determineren.
Helaas is er een error na het uploaden van de foto.
ik ga het later nogmaals proberen.
edit.
het is gelukt, heb hem via een site geupload.
hierbij de link
Hallo, ik ben Ron, 31 jaar, en sinds kort lid van dit forum.
Ik kom uit Noord Holland en ben enige tijd geleden in het bezit gekomen van de Atjeh-medaille 1873-1874. Aangezien ik een fervent muntenverzamelaar ben, viel mij het tekentje van de Munt uit Utrecht op. Na meer informatie te hebben opgezocht over deze onderscheiding ben ik er achter gekomen dat tegelijkertijd met de Atjeh-medaille, de gedecoreerde ook het Ereteken voor belangrijke krijgsbedrijven moet hebben gehad. Naar deze onderscheiding ben ik op zoek gegaan op onder andere Marktplaats, aangezien ik het leuk vind om dingen compleet te krijgen. Overigens ben ik tot op heden nog niet de juiste onderscheiding met gesp tegengekomen.
Het mooie van Marktplaats is dat je automatisch advertenties te zien krijgt die je misschien ook interesseren. Zodoende kwam onder andere het Oorlogsherinneringskruis bovendrijven waar ik ook informatie over heb opgezocht. Hier heb ik inmiddels twee van in mijn bezit, met de gespen 'Nederland mei 1940' en een met de gespen 'Krijg ter Zee 1940-1945' en 'Nederlandsch Indie 1941 - 1942'. Ook ben ik inmiddels in het bezit van het Mobilisatiekruis 1914 - 1918. De interesse is gewekt, en ik wil hier mee doorgaan, aangezien deze hobby veel raakvlakken heeft met mijn andere interesses: (militaire) historie en verzamelen in het algemeen.
Helemaal onbekend ben ik niet met onderscheidingen. Zelf heb ik de HVO met de gespen Enduring Freedom, VN operaties en SO toegekend gekregen, naast de Trouwe Dienst medaille, de Marinemedaille, het Vierdaagsekruis (5x) en de VN medaille UNIFIL. Overigens nooit op laten maken, aangezien ik er nooit echt veel waarde aan heb gehecht. Op de 4Daagse medailles na dan. Ik vind namelijk dat mijn acties niet te vergelijken zijn met de mannen die bijvoorbeeld het zojuist genoemde Oorlogsherinneringskruis hebben ontvangen. Misschien verandert dat nog.
Ik heb nog wel een aantal vragen, onder andere over de opmaak van de Atjeh-medaille en het Mobilosatiekruis. Deze vragen zet ik binnenkort in de daarvoor bestemde rubrieken.
Hoi allemaal, ik ben Bas woonachtig in het prachtige Noord-Brabant en al jaren verzamelaar van Nederlandse militaria van voor 1940.
Onderscheidingen horen daar uiteraard ook bij.
Ik hoop op dit forum een hoop op te kunnen steken daar ik een leek ben voor wat betreft onderscheidingen.
Sabje506 schreef: ↑16 okt 2023, 19:22
Hoi allemaal, ik ben Bas woonachtig in het prachtige Noord-Brabant en al jaren verzamelaar van Nederlandse militaria van voor 1940.
Ik hoop op dit forum een hoop op te kunnen steken daar ik een leek ben voor wat betreft onderscheidingen.
Als in MWO Oome Bas ?
De splinter in een anders oog zien maar niet de balk in eigen oog.
Sabje506 schreef: ↑16 okt 2023, 19:22