Sint Jozefpenning toegekend

Henk-Willem
Moderator

Sint Jozefpenning toegekend

Berichtdoor Henk-Willem » 19 Mei 2019, 15:29

'Zeer waarschijnlijk ben ik de jongste die een dergelijke penning van de Sint Jozefkerk heeft ontvangen,' vertelt de 21-jarige Sjoerd Engelbertink. Sjoerd kreeg de onderscheiding omdat hij al ruim 12 jaar betrokken is bij de Sint Jozefkerk als misdienaar en acoliet. Hij komt al sinds zijn derde jaar in de kerk en ook op het kerkplein waar papier wordt gebracht is hij een bekend gezicht.

Betrokken bij de kerk
Sjoerd komt uit een familie die veel bij de kerk betrokken is. 'Al mijn opa's en oma's kregen de Sint Jozefpenning voor hun verdiensten voor de kerk. De ouders van mijn moeder kregen zelfs een pauselijke onderscheiding. Mijn oma is nog steeds als vrijwilligster in de pastorie actief,' geeft Sjoerd aan. Ook de ouders en broer en zus van Sjoerd zijn op hun manier betrokken bij de Sint Jozef.

Opleiding
Dat Sjoerd zo betrokken is bij de kerk wil niet zeggen dat hij het braafste jongetje van de klas is. Hij houdt ook van voetballen en gaat graag uit. Hij is momenteel bezig met een afstudeeropdracht op de UT Twente voor zijn opleiding aan het Saxion. Hij hoopt in juni zijn opleiding in de medische biologie af te ronden. Hij is al aangenomen voor een vervolgopleiding aan de universiteit van Wageningen. Hij heeft daar al een jaar meegewerkt aan een soort pré-onderzoek.

Betrokken
Hij is in Wageningen ook al een tijdje lid van een studentenvereniging en vindt het leuk om een en ander te organiseren Sjoerd wil graag betrokken blijven bij de kerk, ook in de toekomst. Hij is gedreven in vele dingen die hij onderneemt.

BRON: https://www.almeloosweekblad.nl/nieuws/ ... toegekend-
22 mei 2018

c1ac4874-91a2-4015-8184-2cacaba998fd.jpg
Met vriendelijke groeten,
Henk-Willem
Lid van: SRO, SKF, MEDEC, AFP #41, DGO #3009, OMSA M#8014

Terug naar “Ridderlijke orden/Kerkelijke onderscheidingen”