Heren kleine vraag
deze persoon heeft na zijn nato batons voor mij een aantal batons zitten die hier niet op horen
welke zijn het??
van de 5de baton weet ik dat het Diekirch is en er niet op hoort.
welke batons zit hier op
welke batons zit hier op
- Bijlagen
-
- foute batons.jpg (7.07 KiB) 7650 keer bekeken
De omnibus dubitandum
-
Re: welke batons zit hier op
Erg slecht zichbaar, skygulik... Geen gedetailleerdere foto beschikbaar, naar ik aanneem. Anders had je die wel geplaatst.
Mijn hoop is gevestigd op een actief dienende fluim die of een detailfoto kan posten, of een benoeming van de stickers kan geven..?
Diekirch is in ieder geval correct benoemd (en die mag niet gedragen worden). Jammer, want onterecht gedragen stickers halen de waarde van het hele rijtje onderscheidingen onderuit.
Mijn hoop is gevestigd op een actief dienende fluim die of een detailfoto kan posten, of een benoeming van de stickers kan geven..?
Diekirch is in ieder geval correct benoemd (en die mag niet gedragen worden). Jammer, want onterecht gedragen stickers halen de waarde van het hele rijtje onderscheidingen onderuit.
Hallo Skygulik,
De laatste baton is inderdaad voor de Diekirch tweedaagse mars, het lijkt voor de 20 km, maar dat is moeilijk te zien. De drie batons daarvoor zijn alle drie Marksman ribbons van de US air force, allen niet toegestaan.
Meer info hierover hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Marksmanship_Ribbon
Groet
Sjors
De laatste baton is inderdaad voor de Diekirch tweedaagse mars, het lijkt voor de 20 km, maar dat is moeilijk te zien. De drie batons daarvoor zijn alle drie Marksman ribbons van de US air force, allen niet toegestaan.
Meer info hierover hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/Marksmanship_Ribbon
Groet
Sjors
Soms heb je wel eens een moment van naïviteit dat je denkt dat de "adjudant onderofficier instructeur" een groep militairen is welke het ceremonieel en protocol wel in acht zouden houden.... Helaas wordt je dan weer keihard met je neus op de feiten gedrukt. Jammer.
Deze adjudant draagt ook het KLU-Erekoord. Weet iemand hoe vaak deze al is toegekend? Je ziet hier weinig van in de defensiemedia.
Deze adjudant draagt ook het KLU-Erekoord. Weet iemand hoe vaak deze al is toegekend? Je ziet hier weinig van in de defensiemedia.
"Weapons are an important factor in war, but not the decisive one; it is man and not materials that counts"
bij deze hopelijk een wat grotere foto
over de Klu koord:
erepenning met bijbehorend erekoord Koninklijke Luchtmacht.
Het koord maakt zichtbaar dat de drager zich heeft onderscheiden door kordaat optreden onder bijzondere omstandigheden of uitzonderlijke inzet
Het erekoord mag op het uniform worden gedragen door actief dienende militairen en zij die de dienst hebben verlaten. De militairen die ooit de Erepenning Koninklijke Luchtmacht ontvingen, hebben recht op het koord.
vroeger kreeg men alleen de erepenning maar z'n 3 a 4 jaar geleden zijn ze met het koord gekomen om zo net als het rode koord van de KL het te kunnen uiten omdat z'n penning vaak in de la verdween en het voor niemand verder zichtbaar was
over de Klu koord:
erepenning met bijbehorend erekoord Koninklijke Luchtmacht.
Het koord maakt zichtbaar dat de drager zich heeft onderscheiden door kordaat optreden onder bijzondere omstandigheden of uitzonderlijke inzet
Het erekoord mag op het uniform worden gedragen door actief dienende militairen en zij die de dienst hebben verlaten. De militairen die ooit de Erepenning Koninklijke Luchtmacht ontvingen, hebben recht op het koord.
vroeger kreeg men alleen de erepenning maar z'n 3 a 4 jaar geleden zijn ze met het koord gekomen om zo net als het rode koord van de KL het te kunnen uiten omdat z'n penning vaak in de la verdween en het voor niemand verder zichtbaar was
- Bijlagen
-
- foute batons.jpg (7.07 KiB) 7599 keer bekeken
De omnibus dubitandum
-
Zo te zien heeft de adjudant nog nooit de Airbornewandeltocht gelopen! 

3e en 4e = Expert Rifle en Pistol US NAVY.
Moet 3 jaar achter elkaar "EXPERT" geschoten hebben daar er op beide een metalen "E" zit waardoor beide batons gedragen mogen blijven worden anders moeten ze er na 1 jaar af. (bij de NAVY dan wel te verstaan)
Moet 3 jaar achter elkaar "EXPERT" geschoten hebben daar er op beide een metalen "E" zit waardoor beide batons gedragen mogen blijven worden anders moeten ze er na 1 jaar af. (bij de NAVY dan wel te verstaan)
tuppie65 schreef:3e en 4e = Expert Rifle en Pistol US NAVY.
En bij de 'Nederlandse' luchtmacht mag je dan ook deze US Navy vaardigheidsonderscheidingen dragen?
Waar kan ik dat in het KLu-kleding VS vinden? Vlak bij de Diekirchmedaille draagtoestemming?
Ik ben bang dat deze drager van het toch wel exclusieve blauwe KLu-erekoord met zijn laatste 5 batons zijn hand overspeelt.
Hmmmm, als ik nou overstap naar de Klu, kan ik zo 2 rijen batons erbij sprokkelen....

Alle gekheid op een stokje. Op dit forum hebben we wel andere voorbeelden van dit soort uitschieters gezien. Schijnt er bij te horen zal ik maar zeggen.
grtn
Herman
Herman,
wil je de Klu kleding voorschrift wel even mailen.
en nee juist door die laatste 5 batons kan ik deze persoon niet serieus nemen ondanks Klu erekoord.
het is een zeer grote afbreuk van de medailles die hij wel mag dragen.
en nee juist door die laatste 5 batons kan ik deze persoon niet serieus nemen ondanks Klu erekoord.
De omnibus dubitandum
skygulik schreef:Herman,
Graag ! Zal niet teveel afwijken van het KL VS.
-
officier schreef:..........Deze adjudant draagt ook het KLU-Erekoord. Weet iemand hoe vaak deze al is toegekend? Je ziet hier weinig van in de defensiemedia.
Als mijn lijst klopt zouden het er 24 moeten zijn.
Op mijn lijst zijn waren de laatste 2 op 25 januari 2013